Werk veilig.
Houd plezier.
Kijk vooruit.

Quickscan gids werkdruk

Wil je als werkgever weten of de gids werkdruk wat voor jouw organisatie kan betekenen om de werkdruk aan te pakken? Vul dan onderstaande quickscan in. Die bestaat uit tien stellingen en de uitkomst geeft je direct antwoord op de vraag hoe het in jouw organisatie met de werkdruk is gesteld.

Doe de scan

Ontdek hoe het staat met de werkdruk in jouw organisatie. En wat je hier eventueel aan kunt doen. Wil je bespreken of je dat als organisatie zelf kan of is het juist beter om dit samen met externe deskundigen te doen?

Neem dan contact op met Barteld Dijkman en start met de gids werkdruk.

In onze organisatie hoort fouten maken erbij. We willen hier graag meer van leren om ze te voorkomen.
Werknemers melden te weinig fouten, omdat dit als klikken wordt ervaren.
Werknemers zijn terughoudend in het melden van fouten, omdat ze denken dat ze hiervoor gestraft worden.
Onze werknemers zouden meer met elkaar moeten overleggen om de fouten op te lossen.
Omdat er fouten worden gemaakt, moeten de werknemers onnodig extra werk doen.
Het werkoverleg kan ook gebruikt worden om fouten en knelpunten te bespreken.
We moeten werknemers vaker uitnodigen om met verbeterideeën te komen. Daar ligt de kennis.
De maatregelen die we nemen om fouten en knelpunten te voorkomen, moeten effectiever zijn.
De communicatie tussen de leiding en de werknemers is niet optimaal. Dit kan beter.
We moeten veel meer aandacht besteden aan onze succesvolle projecten en daarvan leren.

Jouw resultaten

Je antwoord per vraag
In onze organisatie hoort fouten maken erbij. We willen hier graag meer van leren om ze te voorkomen.
Werknemers melden te weinig fouten, omdat dit als klikken wordt ervaren.
Werknemers zijn terughoudend in het melden van fouten, omdat ze denken dat ze hiervoor gestraft worden.
Onze werknemers zouden meer met elkaar moeten overleggen om de fouten op te lossen.
Onze werknemers zouden meer met elkaar moeten overleggen om de fouten op te lossen.
Het werkoverleg kan ook gebruikt worden om fouten en knelpunten te bespreken.
We moeten werknemers vaker uitnodigen om met verbeterideeën te komen. Daar ligt de kennis.
De maatregelen die we nemen om fouten en knelpunten te voorkomen, moeten effectiever zijn.
De communicatie tussen de leiding en de werknemers is niet optimaal. Dit kan beter.
We moeten veel meer aandacht besteden aan onze succesvolle projecten en daarvan leren.
contact